לתכנן חתונה ולשמור על מסגרת התקציב
אחת ההפקות הגדולות והחשובות ביותר שתפיקו אי פעם היא ככל הנראה הפקת החתונה שלכם. היום הזה הוא בהחלט מיוחד ומרגש, והוא גם דורש תכנון ותקציב. בעיקר תקציב, ולא קטן. כשמתחילים להרכיב את רשימת המטלות מבינים בדיוק עד כמה התקציב הזה נזיל, עם אולם אירועים, חליפת חתן, שמלת כלה, תפריט אוכל מגוון, צלם, תקליטן והזמנות אתם יכולים להבין בדיוק לאן הולך הכסף. מצד שני, אם תתכננו את זה נכון תוכלו לקבוע תקציב ריאלי, להימנע מחריגות מיותרות ויקרות ולהתחיל את החיים המשותפים שלכם בלי חור גדול בחשבון.
הנתח המרכזי – אולם האירועים
כשאתם קובעים תקציב לאירוע שלכם, אולם האירועים (או הגן) צפוי לנגוס ב-60 אחוזים מתוך התקציב הזה, פחות או יותר. כדי להבין בדיוק כמה זה יעלה לכם כדאי לבדוק לעומק מה כוללת הצעת המחיר שלכם. למשל, יש מקומות שבהם הצעת המחיר מתייחסת גם לנושאים כמו תאורה, הגברה, כמות מסוימת של מנות ועיצוב בסיסי של האולם. אם ההצעה שקיבלתם לא כוללת את הנושאים האלה כדאי להבין כמה הם יעלו לכם, וגם אם כן – זה הזמן לגלות כמה יעלה כל שינוי שתרצו לבצע, מהחלפת סידורי הפרחים במרכזי השולחן ועד להוספת מנה נוספת לתפריט. בין אם אתם מחפשים אולם חתונות יוקרתי בתל אביב או גן קטן ואינטימי להפקת האירוע שלכם, אלה הם עדיין הנושאים הגדולים, המשמעותיים והיקרים ביותר.
בניית קובץ תקציב
אתם יודעים מה סכום הכסף שעומד לרשותכם לצורך הפקת האירוע הגדול שבדרך, ואתם גם יודעים כמה צפוי לעלות האולם (או מה הטווח הריאלי לאור הצעות המחיר שיש בידכם). עכשיו תוכלו לנהל את התקציב עם קובץ אקסל פשוט יחסית. בקובץ הזה חשוב להכניס את כל המשימות הקשורות לחתונה, גם את הקטנות ביותר. מעלות עיצוב ההזמנה ועד לעיצוב שמלת הכלה, ממחירה של עוגת הכלולות ועד לאיפור, לשיער או לצלם המגנטים. כשאתם מנהלים מעקב מדויק מאוד על תקציב האירוע אתם יודעים בדיוק כמה נשאר לכם ואיפה תצטרכו לבצע התאמות נוספות.
חישוב המחיר לאדם
כדי להבין מה הסיכוי שלכם לצאת מהאירוע הזה בלי להפסיד סכומי כסף לא מבוטלים (ואולי אפילו עם רווח קטן לירח הדבש), הוסיפו עוד נוסחה אחת פשוטה לקובץ שלכם וחשבו את עלות הפקת החתונה לאדם. זוגות רבים רואים במחיר שנקבע על ידי האולם כמחיר לאדם, אבל האמת היא שהוא פשוט לא נכון. אם הזכרנו שעלויות האולם הן רק כ-60 אחוזים מכלל האירוע, 40 האחוזים הנותרים עדיין מסתכמים בסכום גדול מאוד. כשתחשבו את מחיר האירוע כולו ותחלקו אותו במספר האורחים (הריאלי) שלכם תגלו עד כמה האירוע שלכם יקר ואם אתם צריכים בכל זאת לנסות ולקצץ כמה הוצאות.